Clicky

دفتر فروش: اصفهان-خیابان رودکی
​​​​​​​تلفن: 3-03137866682

​​​​​​​کارخانه:یزد- شهرک صنعتی مهریز
تلفن: 03532553376

اهمیت محلولپاشی فروت ست در باغات

اهمیت محلولپاشی فروت سِت در باغات

 یکی از مهمترین مراحلی که گیاه و به ویژه درختان میوه به عناصر ریزمغذی نیاز دارد مرحله قبل از گُلدهی، برای تبدیل گُل به میوه است، در این مرحله وجود میزان کافی عناصری همچون روی و بور نقش مهمی در تشکیل لوله­ گرده و تلقیح موفق گُل خواهد داشت.

در درختان میوه در مرحله تورم جوانه ­ها (اواخر زمستان تا اوایل بهار) به دلیل پایین بودن دمای خاک، کُندی جریان شیره آوندی و نبود برگ، جذب و انتقال عناصر غذایی به جوانه­ زایشی به خوبی انجام نمی­ شود. در این مرحله محلولپاشی درختان میوه با پلنت گارد 10-6-7 نقش مهمی در افزایش ضریب تبدیل گُل به میوه و کاهش سال ­آوری خواهد داشت.

از سوی دیگر بعد از مرحله برداشت، گیاه بخش قابل توجهی از انرژی و عناصر خود را برای تولید از دست داده و در صورتیکه تقویت نشود جوانه­ های زایشی سال بعد خود را از دست داده و اصطلاحا دچار سال ­آوری می­ شود، استفاده از پلنت گارد 10-6-7 بعد از مرحله برداشت علاوه بر رفع مشکل سال ­آوری، به واسطه داشتن فسفر موجب افزایش تعداد گُل و بواسطه داشتن پتاسیم موجب افزایش مقاومت جوانه ­های گُل به سرمای زمستانه و بهاره می­ گردد.

زمان تورم جوانه ها در درختان مختلف متفاوت است، برای مثال در درختان انار زمان حنایی شدن، در هسته دارها مرحله دم زنبوری شدن، در پسته شروع بازشدن جوانه ها و در دانه دارها نوک صورتی شدن زمان محلولپاشی فروت ست است.

مطالعه کامل مطلب