Clicky

دفتر فروش: اصفهان-خیابان رودکی
​​​​​​​تلفن: 3-03137866682

​​​​​​​کارخانه:یزد- شهرک صنعتی مهریز
تلفن: 03532553376

گزارشات ارائه شده تنها بخشی از نتایج مثبت مصرف محصولات اگری پارس در پهنه کشاورزی این مرز و بوم است.

گزارشات میدانی از نتایج مصرف 

کودهای کامل NPk پودری و گرانوله اگری پارس
اثر مصرف کود مایع نیتروکالیکس (nitro calix) در تأمین نیاز گیاه به کلسیم در فلفل دلمه

​تأثیر مصرف کود پارسی میکس 0-42-11 در کشت بادمجان

 در طی سالها فعالیت شرکت پارس کیمیا کشت همیشه گزارشات مثبت معنی داری از مصرف کود پارسی میکس 0-42-11 (با نامهای قدیمی پی کاسید، رویاسید و ...) در محصولات مختلف کشاورزی از جمله پیاز، سیب زمینی، صیفیجات و ... ارائه شده است. به دنبال گله یکی از کشاورزان فنی و پیشرو منطقه اصفهان از باردهی زیاد بوته بادمجان بعد از مصرف این ترکیب و مقایسه آن با ترکیبات مشابه خارجی، برآن شدیم تا گزارش تصویری از نتایج مصرف کود 0-42-11 تهیه و تقدیم گردد.
گزارش تصویری زیر در مزرعه آقای سلیمانی با دو تیمار پارسی میکس 0-42-11 و اوره فسفات وارداتی در کشت بادمجان و سیستم آبیاری قطره ای تهیه شده است.

اثر مصرف کود مایع نیتروکالیکس (nitro calix) در تأمین نیاز گیاه به کلسیم در فلفل دلمه

​تأثیر مصرف کود مایع نیتروکالیکس در گلخانه فلفل دلمه

یکی از مهمترین نیازهای گیاهان برای حفظ کیفیت و کمیت محصول وجود کافی عنصر کلسیم است. محصولات گلخانه ای و از جمله فلفل دلمه از محصولات پرنیاز به کلسیم هستند. عمدتا کلسیم مورد نیاز گیاه در این گلخانه ها از طریق محلولپاشی کلسیم و یا مصرف نیترات کلسیم تأمین می شود. مصرف بی رویه نیترات کلسیم موجب بر هم خوردن تعادل غذایی گیاه و خاک شده و مشکلاتی را به همراه دارد و معمولا کودهای مورد مصرف برای محلولپاشی نیز از نظر قیمت مقرون به صرفه نیستند. کود مایع نیترات کلسیم با وجود درصد کمتر کلسیم نسبت به نیترات کلسیم به طور کامل نیاز گیاه به کلسیم را بر طرف نموده و بعلاوه به دلیل داشتن ازت آمینی، بور و ترکیبات تنظیم کننده رشد گیاهی شرایط متعادلی را برای رشد گیاه و سلامت محصول ایجاد می کند.
گزارش تصویری زیر در گلخانه فلفل دلمه با مدیریت تغذیه کلسیم توسط نیتروکالیکس تهیه شده است.

کنترل بیماری اسکب (جرب) سیب زمینی با مصرف سولفاسید 30 پلاس

اسکب بیماری باکتریایی است که توسط باکتری Streptomyces scabies ایجاد شده و از  طریق آب، خاک، بذرو ادوات آلوده منتقل می شود. عامل این بیماری در خاک آلوده سالها باقی مانده و از بین نمی رود. گروه وسیعی از محصولات ریشه ای ازجمله سیب زمینی، چغندر، شلغم، هویج و ... میزبان این بیماری هستند. این بیماری در اندام هوایی بوته علایمی ندارد اما در ریشه به صورت لکه های برجسته و فرورفته قهوه ای تا سیاه رنگ مشاهده می شود که از کیفیت و بازارپسندی محصول به شدت می کاهد.
تاکنون داروی خاصی برای درمان این بیماری ارائه نشده اما کاهش اسیدیته محیط خاک می تواند از بروز این بیماری پیشگیری کند.
مصرف ترکیب سولفاسید 30 پلاس (Sulphacid 30 plus) در کشت سیب زمینی توانسته به صورت موفق از شیوع و ایجاد این بیماری پیشگیری و حتی مانع گسترش آن شود.​​​​​​​

​تأثیر مصرف سولفاسید 30 در کنترل و پیشگیری از بیماری اسکب در سیب زمینی

مصرف لئوناردیت گرانوله پارسی لئون اس در یونجه بروجن بلداجی

یونجه گیاهی از خانواده لگومینه است و مهمترین خصوصیت این خانواده همزیستی آن ها با باکتری ریزوبیوم (باکتری های تثبیت کننده ازت) است.
استفاده از کود گرانوله پارسی لئون اس در کشت یونجه موجب افزایش قابل توجهی در کیفیت علوفه، عملکرد و در نتیجه آن افزایش درآمد کشاورز شده است.
استفاده از این ترکیب به دلیل اثرگذاری خوب، کیفیت عالی، کاربرد آسان و قیمت مناسب در بین کشاورزان یونجه کار از اولویت ویژه ای برخوردار است.
گزارش تصویری زیر در یکی از مناطق یونجه کاری در استان چهارمحال و بختیاری، شهر بلداجی تهیه شده است.

​تأثیر مصرف لئوناردیت گرانوله پارسی لئون اس در یونجه

اثر مصرف اکسیکال، نیتروکالیکس و سایر ترکیبات کودی اگری پارس در افزایش کیفیت محصول و پیشگیری از بیماری لکه استخوانی در پسته

گزارش ترکیبات کودی مصرف شده در باغات پسته
​​​​​​​                                    (مصاحبه با آقای مهندس غریبشاهی، شهر بابک) 

 

  1. محلولپاشی نیتروکالیکس (ازت ­آمینی، بور، کلسیم و ترکیبات تنظیم کننده ­های رشد) با دُز 30 در هزار در محدوده زمانی 20 دیماه تا 10 بهمن­ ماه به منظور تأمین ازت، کلسیم و بور به منظور افزایش گلدهی، کاهش بذر­ریزی و یکنواختی در باز شدن گل­ها.
  2. محلولپاشی ترکیب اُکسی­کال (کلسیم و ترکیبات تنظیم کننده رشد) در سه مرحله: تورم جوانه­ ها، شادونه­ ای شدن و 14 روز بعد از مرحله شادونه ­ای شدن برای تأمین نیاز گیاه به ویژه در مرحله ­ای که درخت برگ زیادی ندارد و به صورت مصنوعی عناصر را در اختیار گیاه قرار دهیم.
  3. محلولپاشی پلنت­ گارد 10-6-7 (بادپاور حاوی NPK ، روی و بور) در دو مرحله بعد از برداشت و مرحله تورم جوانه­ ها، به منظور افزایش ضریب تبدیل گل به میوه (فروت­ سِت).
  4. کود NPK پتاس بالا: پلنت­ گارد 27-10-5 و 50-0-0 در مرحله پر کردن مغز به میزان 50 تا 60 گرم برای هر درخت همراه آبیاری، به منظور پرکردن مغز، رسیدن میوه و افزایش عملکرد محصول.
  5. سولفاسید 30  (ترکیب اسیدی حاوی ازت و گوگرد): برای کاهش پ-هاش، اصلاح شوری خاک و تأمین ازت و گوگرد همراه آبیاری و آبشویی در فصل خواب درخت.
اثر مصرف پارسی لئون اس در شالیزار و افزایش عملکرد برنج

مزایای مصرف پارسی ­لئون ­اس در شالی
                                  (مصاحبه با آقای مهندس علیزاده، آمل)

​​​​​​​

پارسی­ لئون ­اس در شالی در مرحله آماده ­سازی زمین در مرحله "تخته­ مال" به میزان 250 تا 300 کیلوگرم در هکتار استفاده می ­شود. مصرف این ترکیب در شالی دارای مزایایی به شرح زیر است:

  • راندمان مصرف آب را افزایش می ­دهد و میزان نیاز آبیاری گیاه کاهش می ­یابد.
  • جذب کودهای دیگر را افزایش داده و میزان مصرف کودهایی مثل فسفر و ازت را 30% کاهش می­ دهد.
  • قطر ساقه برنج ضخیم، تعداد ساقه ­ها زیاد و پنجه­ زنی افزایش می­ یابد.
  • عملکرد محصول را بین 23-20 درصد افزایش داده، بویژه ضریب تبدیل شلتوک به برنج در شالی­کوبی بالا می­ رود. برای مثال میزان عملکرد محصول را 150 کیلوگرم در هکتار افزایش داده و ضریب تبدیل شالی به برنج را حدود 5% افزایش داده است.
وضعیت مصرف پارسی لئون اسمیزان مصرف سوپر فسفات تریپلمیزان مصرف اوره
مصرف نشده75 کیلوگرم در هکتار150 کیلوگرم در هکتار
مصرف شده50 کیلوگرم در هکتار100 کیلوگرم در هکتار
وضعیت مصرف پارسی لئون اسدر سال های داغدر سال های معمول
مصرف نشده42-47%52%
مصرف شده58.5%62.5%

اثر مصرف لئوناردیت بر میزان کودهای مورد مصرف

اثر پارسی لئون­ اس در ضریب تبدیل شلتوک به برنج در شالی کوبی​​​​​​​

شنبه تا پنجشنبه ساعت 14-8

031-37866682-3

تماس با ما