Clicky

دفتر فروش: اصفهان-خیابان رودکی
​​​​​​​تلفن: 3-03137866682

​​​​​​​کارخانه:یزد- شهرک صنعتی مهریز
تلفن: 03532553376

14 حشره مفید در کنترل بیولوژیک آفات کشاورزی

بحث تولید محصولات کشاورزی در شرایط امروزی کاری است پرفراز و نشیب؛ پای درد دل کشاورز و تولید کننده که باشی مشکلات و دشواریها یکی یکی نمایان می شوند. گاهی شرایط آب و خاک نامناسب است، گاهی وضعیت بازار خرید و فروش نامساعد، گاهی کیفیت برخی سموم و نهاده ها پایین است و اثرگذار نیست، گاهی قیمتهای بالای نهاده ها منجر به افزایش هزینه تولید می شود و گاهی به ویژه در مورد صادرات بالا بودن غلظت برخی ترکیبات باعث برگشت محصول و خسارت می شوند. یکی دیگر از مشکلاتی که اخیرا دست و پا گیر تولید کننده شده بحث آفات کشاورزی است، موجودات زنده ای که اکثرا به صورت تصاعدی جمعیتشان رشد پیدا کرده، خسارت های جبران ناپذیری به محصولات می زنند و به دلیل استفاده بی رویه از سموم نسبت به بسیاری از آفتکشها نیز مقاوم شده اند.
برای کنترل این آفات در کشاورزی یکی از روشها کنترل بیولوژیک آفت با حفظ تعادل در اکوسیستم است. به این صورت که برای کنترل هر آفت می توان جمعیت دشمنان طبیعی آفت را افزایش داد، این روش به دلیل کاهش مصرف سم، تأثیر پایدار و مؤثر، کاهش خسارت محصول و حفظ کیفیت و سلامت محصول می تواند روشی مؤثر در کاهش هزینه تولید باشد.
استفاده از حشرات مفید در کنترل آفت سالهاست که به طور طبیعی در اکوسیستم فعال بوده، اما گاهی به دلیل سمپاشی علیه یک آفت دشمنان طبیعی آن آفت نیز از بین رفته و همین امر می تواند منجر به طغیان جمعیت آفت گردد.
در ادامه بحث 14 حشره مفید در کنترل بیولوژیک آفات و حشرات طعمه آنها و محیطهای جاذب این حشرات مفید خدمتتان ارائه خواهد شد:
​​​​​​​
1.     پشه شته خوار (Aphid midge)

2.     زنبور براکونید (Braconid WASP)

3.     سن شکارگر دامسل (Damsel bug)

​​​​​​​
4.     بالتوری سبز (Green lacewing)

5.     سوسک زمینی (Ground beetle)

6.     هاورفلای (Hoverfly)

7.     کفشدوزک (Ladybug)

​​​​​​​
8.     کفشدوزک کریپتولوس (Mealybug destroyer)

9.     سن شکارگر (Minute pirate bug)

10.    حشره مانتیس (Praying mantis)

11.     سوسک سرباز (soldier beetle)

​​​​​​​
12.    عنکبوت (Spider)

​​​​​​​
13.    تاچی نید فلای (Tachinid fly)

​​​​​​​
14.    زنبور تریکوگراما (Trichogramma WASP)
​​​​​​​

ویدئوی آشنایی با 14 حشره مفید در کنترل بیولوژیک آفات کشاورزی​​​​​​​

تصاویر حشرات مفید در کنترل آفات کشاورزی