Clicky

دفتر فروش: اصفهان-خیابان رودکی
​​​​​​​تلفن: 3-03137866682

​​​​​​​کارخانه:یزد- شهرک صنعتی مهریز
تلفن: 03532553376

نقش کود نیتروکالیکس در افزایش عملکرد کیفی و کمی پیاز

آشنایی با محصول پیاز

 

 

 

 

 

 

 

پیاز محصول با ارزشی است و میزان عملکرد آن و کیفیت محصول از نظر اقتصادی بسیار مهم است. بزرگترین کشورهای تولید کننده پیاز عبارتند از چین، هند، ایالات متحده، ژاپن، شوروی سابق و اسپانیا. کیفیت محصول شامل اندازه، ظاهر، حساسیت در برابر خسارت قارچ­های ثانویه و انبارمانی آن می ­باشد. عوامل زیادی شامل مدیریت تغذیه، آفات و شرایط اقلیمی بر عملکرد و کیفیت محصول مؤثر می ­باشند.

مناسب بودن شرایط دمایی هوا برای افزایش رشد گیاه ضروری است، بطور کلی حداقل دمای رشد 4/5 و حداکثر آن 27 درجه سانتیگراد می ­باشد.

خاک مناسب کشت پیاز خاک غنی با بافت متوسط تا سبک و زهکشی خوب می­ باشد. خاک­های سنگین و فشرده موجب بروز مشکلاتی از نظر هوادهی و توسعه پیاز ایجاد می ­نماید.

ریشه پیاز سطحی بوده و این ریشه ­ها قادر به ذخیره آب و جذب آن از اعماق نمی­ باشند، بنابراین رطوبت کافی برای رشد آن­ها در عمق مورد نظر باید فراهم گردد. بنابراین بهتر است تا زمان بزرگ شدن پیاز رطوبت کافی تأمین شود تا از شکاف برداشتن پیاز و بدشکلی آن نیز جلوگیری شود.

اطلاعات کامل کشت پیاز

توصیه کودی کشت پیاز

 

نقش کود نیتروکالیکس در تغذیه، افزایش عملکرد کیفی و کمی پیاز

کود مایع نیتروکالیکس حاوی ازت، کلسیم، بور و ترکیبات تنظیم کننده رشد گیاهی است. این کود در بین کشاورزان و باغداران از محبوبیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است. استفاده از این کود در کلیه محصولات باغی، زراعی، سبزیجات و صیفیجات موجب بهود خصوصیات رشد گیاه شده و اثرات قابل توجه و محسوسی را بر گیاه داشته، در این نوشته به طور ویژه اثرات مثبت این کود بر کشت پیاز مورد بررسی قرار گرفته است.

استفاده از نیتروکالیکس در پیاز به دلیل داشتن ازت آمینی و ترکیبات تنظیم کننده رشد گیاهی موجب افزایش سبزینگی و شادابی گیاه می شود، از سوی دیگر مصرف این ترکیب باعث افزایش ضریب فتوسنتز گیاه شده و در نتیجه باعث افزایش فعالیت گیاه، افزایش ذخیره قند، کاهش ذخیره نیترات می شود. افزایش کارآیی مصرف آب و افزایش راندمان مصرف کودهای ازته از دیگر مزایای مصرف این کود در پیاز است. از سوی دیگر استفاده از این ترکیب به دلیل داشتن کلسیم علاوه بر افزایش مقاومت دیواره سلولی گیاه و افزایش وزن و کیفیت پیاز، باعث افزایش انبارمانی پیاز نیز می گردد.

اطلاعات کامل محصول نیتروکالیکس